انواع پنیر و 3 نوع خوشمزه ی آن


انواع پنیر و 3 نوع خوشمزه ی آن

یکی از راه های طعم دار کردن غذا ها، استفاده از پنیر ورقه ای است. پنیر ورقه ای انواع مختلفی دارد که هریک ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارد. پنیر های ورقه ای، بیشتر به عنوان چاشنی به غذا ها و به ویژه فست فود ها اضافه می شود که باعث لذیذ تر شدن طعم آن ها می گردد. اکثر پنیر های ورقه ای، پس از حرارت دیدن، بافتی نرم و اسفنجی با خاصیت کشسانی پیدا می کنند که مورد پسند بیشتر افراد واقع می شود. ما شما را در این مقاله با چند نوع از بهترین و خوشمزه ترین پنیر های ورقه ای آشنا خواهیم ساخت.

  1. پنیر ورقه ای پیتزا

با شنیدن نام پنیر، ذهن هر فردی ابتدا به سمت پنیر پیتزا معطوف می شود؛ پنیر پیتزا، محبوب ترین و معروف ترین نوع پنیر است که هم به صورت ورقه ای و هم به صورت رشته ای عرضه می شود. ویژگی های پنیر ورقه ای پیتزا عبارتند از:

  • پنیر ورقه ای پیتزا، یک پنیر ایتالیایی است.
  • پنیر ورقه ای پیتزا از شیر گاو به دست می آید.
  • در مقابل حرارت تقریبا دیر ذوب است.
  • ویژگی بارز و ملموس این نمونه پنیر، نرم و کش دار بودن آن پس از حرارت دیدن است.
  • رنگ پنیر ورقه ای پیتزا در حالت سرد، سفید رنگ بوده و پس از حرارت دیدن، طلایی رنگ شده و طعم بهتری پیدا می کند.
  • از پنیر پیتزا در تهیه ی غذا هایی مانند پیتزا، لازانیا، انواع ساندویچ گرم و سرد، پاستا، سالاد و … استفاده می شود.
  • باید توجه داشت پنیر پیتزا و پنیر موزارلا یکی نبوده و باهم فرق می کنند.

پنیر پیتزا

  1. پنیر ورقه ای گودا

پنیر ورقه ای زرد رنگ پر طرفدار که کمتر کسی را می توان یافت که آن را امتحان نکرده باشد. پنیر گودا پس از پنیر پیتزا، جزء پنیر ورقه ای های محبوب محسوب می شود و ویژگی های خاص خود را دارد از جمله:

  • پنیر ورقه ای گودا، یک پنیر هلندی است.
  • پنیر گودا از شیر پاستوریزه تهیه می شود.
  • در مقابل حرارت، سریع ذوب می شود.
  • رنگ این پنیر ورقه ای چه در حالت سرد و چه در حالت حرارت دیده، زرد رنگ است.
  • درصد چربی آن حدود 48 درصد بوده و جزء پنیر های پر چرب به حساب می آید.
  • در فست فود ها به ویژه انواع همبرگر، ساندویچ گرم و سرد، لازانیا، سالاد و … از پنیر گودا می توان استفاده کرد.
  1. پنیر ورقه ای چدار

به جرات می توان گفت یکی از خوشمزه ترین پنیر های ورقه ای، پنیر ورقه ای چدار است که طعم فوق العاده ای را به غذا ها می بخشد. این پنیر دارای ویژگی های زیر است:

  • پنیر چدار، نوعی پنیر ورقه ای انگلیسی است.
  • رنگ آن نارنجی ملایم است.
  • هم به صورت خام و هم به صورت حرارت دیده استفاده می شود، اما بیشتر در حالت خام از آن استفاده می شود.
  • از پنیر ورقه ای چدار در غذا هایی مثل انواع سالاد، پاستا، ساندویچ، سوپ، سوفله و … استفاده می شود.
  • با دارا بودن 48 درصد چربی، جزء پنیر های چرب به حساب می آید.

تا به اینجای کار ما سه نمونه از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین پنیر های ورقه ای را به شما معرفی کردیم، اما باید این موضوع را به شما خاطر نشان کنیم که پنیر های ورقه ای، تنها به همین سه نمونه محدود نشده اند و انواع بسیار زیادی دارند که در ادامه به بررسی و شرح دیگر نمونه های پنیر ورقه ای خواهیم پرداخت.

پنیر چدار

  1. پنیر پارمزان

پنیر ورقه ای پارمزان، پنیری سفید رنگ است که از شیر تازه ی گاو تهیه می شود. پنیر پارمزان یک پنیر ایتالیایی است که در انواع سالاد، پاستا، سوپ و … استفاده می شود. از پنیر پارمزان معمولا به صورت رنده شده و به عنوان چاشنی برای غذا ها و دسر ها استفاده می شود. پنیر پارمزان از آن دسته پنیر ورقه ای هایی است که خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است، چرا که برای تهیه ی پنیر پارمزان، شیر و سرشیر را که هر دو ماده هایی با کلسیم فراوان اند با یکدیگر ترکیب می کنند و آن را در ظرف مسی حرارت می دهند. تمامی این عوامل سبب شده تا پنیر پارمزان را به یک ماده ی مغذی تبدیل کند که سرشار از کلسیم، ویتامین، پروتئین و فسفر است. پنیر پارمزان با دارا بودن مواد مغذی، برای کودکان که در سن رشد هستند بسیار مفید است.

دو نکته ی مهم درباره ی پنیر ورقه ای پارمزان:

  • هرچه پنیر ورقه ای پارمزان با کیفیت تر باشد، رنگ آن به قهوه ای متمایل تر است.
  • وجود ترک و فاصله روی سطح پنیر نشان دهنده ی مرغوب نبودن و در بعضی موارد، نشان دهنده ی خرابی پنیر پارمزان است.
  1. پنیر بوترکیزه

پنیر ورقه ای با طعمی مشابه به کره که مناسب برای صبحانه و حتی عصرانه است. پنیر بوترکیزه، یک پنیر ورقه ای ایتالیایی است که درصد چربی بالایی داشته و طعم آن نیز بی نظیر است. موارد استفاده از پنیر بوترکیزه بسیار زیاد است و تنها محدود به فست فود ها نمی شود بلکه در پخت غذا های پروتئینی مثل انواع غذاهای گوشتی، مرغ، ماهی و … نیز می توان از پنیر بوترکیزه استفاده کرد.

پنیر بوترکیزه

  1. پنیر پروسس

پنیر ورقه ای پروسس، از خانواده ی پنیر پیتزا است با این تفاوت که این نوع پنیر ورقه ای نسبت به پنیر پیتزا هم سالم تر است و هم خواص بیشتری دارد، زیرا پنیر پروسس در دو مرحله پاستوریزه می شود و همین امر سبب شده تا به لحاظ مواد پروتئینی غنی تر باشد. از پنیر پروسس برای پخت غذا هایی چون ماکارونی، لازانیا، پیتزا، اسنک و … استفاده می شود. ماندگاری پنیر پروسس بالا بوده و دارای عطر و طعمی بی نظیر است.

شرکت بهسان پودر آریا

ما در این مقاله ضمن معرفی انواع پنیر های ورقه ای، به شرح ویژگی هر یک پرداختیم. حال نکته ی حائز اهمیت این است که بتوان پنیری مرغوب، باکیفیت و با برندی معتبر تهیه نمود که ما در اینجا به شما شرکت بهسان پودر آریا را معرفی می کنیم. این شرکت در زمینه ی تولید و عرضه ی انواع پنیر ورقه ای تازه، با کیفیت و اصل فعالیت دارد و تمامی محصولاتش دارای نشان سلامت بوده و شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه، اقلام مورد نظر خود را سفارش داده و در سریع ترین زمان تحویل بگیرید. محصولات و اقلام عرضه شده توسط این مجموعه عبارتند از انواع پنیر ورقه ای و رشته ای مانند پنیر پیتزا، پنیر پارمزان، پنیر گودا، پنیر موزارلا، پنیر پروسس و … .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!